Kulturalny Namysłów

Browar w Namysłowie to idealny przykład lokalnego przedsiębiorstwa, które w swoich działaniach stara się podkreślać związki z miejscem swojego pochodzenia inicjując i wspierając różnego rodzaju działania w swojej bezpośredniej okolicy.

Browar Namysłów prowadzi kanał na YouTube, który subskrybuje ponad 80 tys. osób! Jego najważniejszym i najciekawszym elementem jest program „Z tymi, co się znają” prowadzony przez Marcina Prokopa. Nie każdy wie, że studio nagraniowe mieści się w jednym z budynków browaru. Dotychczas ukazały się dwie serie programu, łącznie kilkadziesiąt odcinków, niektóre o długości sięgającej nawet godziny! Jeśli więc wcześniej nie trafiliście na te nagrania, to zdecydowanie warto to teraz nadrobić, bo ten talk-show to wyjątkowe przedsięwzięcie na naszym rynku.

Każdy odcinek to wirtualne spotkanie z człowiekiem naprawdę niezwykłym – czasem znanym z pierwszych stron gazet, czasem po cichu robiącym swoje w zaciszu uniwersyteckich korytarzy i gabinetów. Marcin Prokop przepytywał dotychczas znanych i lubianych m. in. Urszulę Dudziak, Kubę Wojewódzkiego, Magdalenę Schejbal, Lecha Janerkę, czy Sylwestra Wardęgę, ale także wybitnych specjalistów w swoich dziedzinach, np.: Tomasza Bagińskiego, Natalię Hatalską, Andrzeja Saramonowicza, Mirosława Hermaszewskiego, z Trollsky’m rozmawiał o sztuce tworzenia noży, z dr Aleksandrą Przegalińską o sztucznej inteligencji i seksrobotyce, a z dr n. med. Jerzym Pobochą o zbrodniach i zbrodniarzach. Zdecydowanie warto poświęcić kilka wieczorów na obejrzenie choćby kilku odcinków.

Mural przedstawia typowy dzień targowy na namysłowskiej starówce, na pierwszym planie na koniu dumnie prezentuje się król Kazimierz Wielki.

Jednak to nie wszystko, co dzieje się w Browarze Namysłów – od lat inicjuje on i wspiera różne lokalne działania kulturalne i artystyczne. W 2018 roku na ścianie naprzeciwko browaru powstał ogromny mural przedstawiający średniowieczne targowisko, który po dziś dzień rozwesela znajdujący się tam skwer Profesora Leszka Kuberskiego. Aż 13 artystów poświęciło ponad 1400 godzin pracy, by to ogromne dzieło, o powierzchni przekraczającej 330 metrów kwadratowych, mogło powstać!

Dni Namysłowa zawsze obfitują w atrakcje związane z wielowiekową tradycją miasta.

Browar Namysłów wspiera też aktywnie co roku Dni Namysłowa – największą imprezę rozrywkowo-kulturalną dla mieszkańców obfitującą w darmowe koncerty muzyczne i dodatkowe atrakcje na świeżym powietrzu. W ten sposób browar dziękuje mieszkańcom swojego miasta za codzienne wybory dokonywane przez nich na sklepowych półkach i niegasnący entuzjazm dla namysłowskich piw.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Druga strona Ż
czyli na zapleczu Grupy Żywiec

Strona zawiera materiały


przeznaczone dla osób pełnoletnich.

przeznaczone dla osób

pełnoletnich.

Podaj swoją datę urodzenia:

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu zbierania informacji, które pomagają nam usprawnić obsługę witryny, dostosować nasze reklamy do twoich preferencji oraz ulepszyć nasze produkty i usługi. Zgadzając się, akceptujesz zasady dot. prywatności i plików cookies obowiązujące w niniejszej witrynie internetowej. Wstawienia cookies (w tym ich blokadę) możesz zmieniać w ustawieniach twojej przeglądarki w każdej chwili. Tu znajdziesz szczegółowe informacje o polityce plików cookies i polityce prywatności.