Pandemia zmieniła piwne przyzwyczajenia

Doroczne badanie piwoszy realizowane przez serwis tematyczny birofilia.org odkrywa najważniejsze trendy na rynku piwa w 2020. Oto 3 najciekawsze wnioski z tego badania.

Wśród miłośników piwa widać dwie wyraźnie różniące się od siebie grupy, które w kompletnie inny sposób podchodzą do konsumpcji swojego ulubionego trunku. Pierwsza grupa to tradycjonaliści, nieco starsi wiekiem, mniej skupieni na innowacjach i chętnie sięgający po swoje marki, których ulubione style to tradycyjny pils lub lager. Druga grupa to młodzi eksperymentatorzy, otwarci na nowości, w pełni świadomi piwnej rewolucji i korzystający z jej dobrodziejstw, którzy najchętniej sięgają po mocno chmielone piwa IPA i APA oraz piwne premiery. Dwie najpopularniejsze odpowiedzi dotyczące głównych trendów 2020 to większa dostępność i różnorodność piwnych stylów oraz powrót do tradycyjnych piw takich jak lager czy pilsner – każda z tych grup znalazła więc na półkach sklepowych w 2020 to, czego szukała.

Pandemia zmieniła nasze piwne zwyczaje i pokrzyżowała nam plany. Biorąc pod uwagę liczne ograniczenia w funkcjonowaniu różnych branż nie ma się co dziwić, że 1/3 pytanych nie mogła uczestniczyć w wymarzonym piwnym wydarzeniu, a co czwartej osobie brakowało spotkań przy piwie z przyjaciółmi. Zaskakującym efektem pandemii był powrót klientów do ulubionych marek i mniejsza gotowość na eksperymenty piwne na co dzień. W 2020 chcieliśmy przede wszystkim znajdować radość w tym, co znamy i lubimy, minimalizując ryzyko porażki podczas próbowania czegoś nowego. Nasz gust się ustabilizował – zdajemy sobie sprawę z dużego wyboru w sklepie, zazwyczaj jednak sięgamy po pewniaki.

Piwna rewolucja stała się dla nas oczywistością – duża różnorodność piwnych stylów i ich bogata dostępność są dla nas standardem, szczególnie ważnym dla młodszej części konsumentów nieustannie podążającej za nowościami i piwnymi modami. Starsi konsumenci, chociaż mają świadomość istnienia piwnej nowej fali, rzadziej sięgają po jej zdobycze, zadowalając się najczęściej swoją ulubioną marką piwa. Znajduje to odzwierciedlenie we wrażliwości cenowej – miłośnicy lagerów oczekują, że ich piwo będzie dobre i niezbyt drogie, kosztujące ok. 2,5 – 5 zł za butelkę, a osoby celujące w nowofalowe piwa chętnie zapłacą więcej, jeśli będą miały z czego wybierać.


Badanie „Piwne podsumowanie 2020 roku” zrealizowano w dniach 15-20 grudnia 2020 w oparciu o społeczność profilu Birofilia.org na Facebooku. W badaniu udział wzięło 436 piwnych pasjonatów.

Pełne wyniki badania dostępne są na stronie: https://birofilia.org/historie/piwne-podsumowanie-2020.html

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz też
Druga strona Ż
czyli na zapleczu Grupy Żywiec

Strona zawiera materiały


przeznaczone dla osób pełnoletnich.

przeznaczone dla osób

pełnoletnich.

Podaj swoją datę urodzenia:

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu zbierania informacji, które pomagają nam usprawnić obsługę witryny, dostosować nasze reklamy do twoich preferencji oraz ulepszyć nasze produkty i usługi. Zgadzając się, akceptujesz zasady dot. prywatności i plików cookies obowiązujące w niniejszej witrynie internetowej. Wstawienia cookies (w tym ich blokadę) możesz zmieniać w ustawieniach twojej przeglądarki w każdej chwili. Tu znajdziesz szczegółowe informacje o polityce plików cookies.