Nasz dyrektor ds. gastronomii Tadeusz Puchała zapoczątkował nowe rapowe wyzwanie #FmcgManagersChallenge16. W ciągu 14 dni udało się zebrać ponad 26 tys. złotych.
Walka z koronawirusem wymaga niezwykłych czynów – jednym z nich jest zapoczątkowana przez Solara, polskiego rapera związanego z wytwórnią SBM Label, akcja #Hot16challenge2 polegająca na nagraniu krótkiego rapowanego kawałka składającego się z 16 wersów i nominowaniu kolejnych wykonawców. W odpowiedzi na wyzwanie w ciągu 72 godzin powinny pojawić się ich rymowane utwory, a wszystko to ma mobilizować do wpłacania środków na wsparcie służby zdrowia. Pierwsza edycja wyzwań odbyła się w 2014 roku przy okazji IceBucketChallenge, a w 2020 roku to COVID-19 stał się pretekstem nagrań i często pojawiającym się w nich tematem.
W tej edycji wzięło udział już ponad 3 800 nominowanych artystów i celebrytów, łączna ilość wyświetleń sięgnęła niemal 380 milionów, a na dedykowaną akcji zbiórkę wpłacono już w sumie ponad 3,25 miliona złotych, sumę ponad trzykrotnie przekraczającą ambitne początkowe założenia.
Tadeusz Puchała dołączając do akcji postanowił wesprzeć cel bliski swojemu sercu i zebrać 100 000 zł na pomoc w leczeniu czternastoletniej Hani walczącej z chorobą nowotworową. Pomysł był prosty – nasz manager zachęcał swoich znajomych z branży do ułożenia rapowego numeru deklarując jednocześnie, że każda odpowiedź w jego wyzwaniu to 200 zł wpłacone przez niego na zbiórkę Hani.
W sumie w ciągu 14 dni pojawiło się w serwisie YouTube oraz na Linkedin kilkadziesiąt odpowiedzi, a wśród nich między innymi film Dyrektora Browaru w Żywcu Tomasza Klimy, a także managerów z Coca Coli, Johnson & Johnson, Kompanii Piwowarskiej i innych firm obecnych na polskim rynku.
3 czerwca udało się zebrać całą potrzebna kwotę – łącznie 101 tys. zł, z czego 26 681,41 zł to pieniądze zebrane dzięki skarbonce na: siepomaga.pl. W akcję włączyło się ponad 50 managerów z samej tylko Grupy Żywiec, a wpłat dokonały 122 osoby.
Chcemy pokazać, że branża FMCG ma duży potencjał, może i potrafi skutecznie pomagać, a spontaniczne, oddolne inicjatywy są ważne i mogą przynieść realną zmianę.