Piwny sezon 2023 rozpoczynamy z przytupem! Nasza kluczowa marka – Żywiec – otrzymuje odświeżoną i zunifikowaną szatę graficzną, a to dopiero początek długiej listy tegorocznych innowacji i premier.
Żywiec to jedna z wiodących marek piwnych na polskim rynku. Symbol piwa, tzw. tańcząca para, to jeden z najbardziej rozpoznawalnych i zarazem najbardziej wartościowych znaków firmowych na polskim rynku. Sezon 2023 zaczynamy od unowocześnienia identyfikacji wizualnej marki oraz unifikacji pomiędzy poszczególnymi wariantami, by wyraźniej wyróżniać się na tle konkurencji. Sięgamy do tradycji, bo głównym elementem nowych etykiet dla wszystkich żywieckich piw jest krakowska, tańcząca para, która nieodmiennie kojarzy się z tym piwem oraz odświeżony, czerwony logotyp ŻYWIEC. Marka Żywiec zyskuje bardziej wyrazisty charakter oraz większy dynamizm.
Odświeżona szata graficzna Żywca to pierwsza z nadchodzących zmian, jakie przygotowaliśmy dla konsumentów w tym roku. Na rynku tak konkurencyjnym, jak polski, ikoniczna marka, jaką jest Żywiec, potrzebuje unikalnej i spójnej identyfikacji wizualnej oddającej jej charakter, żeby skutecznie odróżnić się od innych marek piwnych.
– mówi Monika Staszak, Senior Brand Manager.
Nowa tożsamość wizualna i spójna architektura portfolio marki Żywiec zwiększą jej rozpoznawalność i skutecznie ją wyróżnią na sklepowych półkach.
– dodają Marta Szymkowiak i Krzysztof Szwedowski, dyrektorzy kreatywni Touchideas, agencji odpowiedzialnej za nową identyfikację wizualną Żywca.
Co ważne, rebranding obejmuje całą żywiecką rodzinę: Żywiec Premium, Żywiec 0,0%, Żywiec Jasne Lekkie oraz żywieckie specjalności. Na wszystkich butelkach pojawi się charakterystyczna tańcząca para z krakowskimi akcentami oraz nowy, wyrazisty logotyp. Różnice pomiędzy wariantami zaznaczone będą przede wszystkim poprzez zróżnicowaną kolorystykę butelek i etykiet. W ten sposób konsument będzie mógł łatwo zauważyć markę na sklepowej półce, a jednocześnie bez trudu znajdzie swoje ulubione piwo.
Dodatkowo wraz z wprowadzeniem nowej identyfikacji wizualnej oraz unifikacji pomiędzy wariantami żywieckich piw idziemy o krok dalej jeśli chodzi o Żywiec Jasne Lekkie, które będzie od teraz dostępne w butelkach zwrotnych i z papierową etykietą zamiast dotychczasowej plastikowej. Zmiany te wynikają z naszej strategii zrównoważonego rozwoju „Warzymy Lepszy Świat” i mają na celu zmniejszenie śladu węglowego oraz produkcję bardziej odpowiedzialną względem środowiska. Drobne zmiany dają duże efekty – zmniejszymy w ten sposób nasze zużycie plastiku, a także ograniczymy odpady opakowaniowe, ponieważ butelka zwrotna krąży pomiędzy sklepem, konsumentem, a browarem nawet 20 razy wymagając jedynie sprawdzenia, mycia i dezynfekcji pomiędzy kolejnymi napełnieniami.
Do pełni szczęścia brakuje jeszcze piwa marcowego 🙁