Regionalny jęczmień, słodownia, browar, druk etykiet i puszka z regionu – Specjal, znany przez każdego mieszkańca północnej Polski, wspiera lokalnych dostawców.
Specjal to piwo regionalne – sprzedawane jest jedynie w otoczeniu browaru, na terenie trzech północnych województw: pomorskiego, kujawsko-pomorskiego oraz warmińsko-mazurskiego. Jednak lokalna dystrybucja to nie wszystko – piwo powstaje z jęczmienia rosnącego w okolicach, słodowanego w gdańskiej słodowni, jego etykiety drukowane są w Elblągu, a puszki pochodzą z Bydgoszczy.
Regionalny produkt to lokalna produkcja, miejscowi dostawcy, regionalna sprzedaż głównie w tradycyjnych sklepach, to miejsca pracy i wreszcie lokalne podatki. Cały łańcuch powiązań gospodarczych, które wpływają na byt setek osób. Ważne, żeby szczególnie dziś konsumenci mieli tego świadomość. Wybierając marki regionalne, wspieramy rozwój naszego regionu
– mówi Paweł Bernatek, dyrektor Browaru w Elblągu, gdzie warzone jest piwo Specjal.
Wprowadzone w maju nowe opakowania dodatkowo podkreślają związki z regionem – butelka ma wyróżniający się kształt i charakterystyczny grawer, a nowoczesna grafika w tradycyjnych dla marki barwach czerni i złota prezentuje herb Elbląga, wizerunek browaru oraz sygnaturę tamtejszych piwowarów. Specjal rozlewany jest do butelek zwrotnych, a nowe opakowanie jest o 10 gram lżejsze – wydaje się, że to niewiele, jednak dzięki efektowi skali powoduje to znaczące zmniejszenie emisji CO2 zarówno w procesie produkcji, jak i podczas transportu.
Serce Specjala bije na Północy, co marka podkreśla poprzez działanie na rzecz lokalnych społeczności poprzez szereg działań, m. in. wspieranie lokalnych wydarzeń i inicjatyw, sponsoring tutejszych klubów sportowych czy renowację zabytkowego budynku Starej Giełdy w Elblągu, której historia sięga 1744 roku.