Kilkadziesiąt osób pracujących w międzynarodowym zespole przez rok. Cel? Wdrożenie w GŻ pakietu rozwiązań zbudowanych na technologii chmurowej Salesforce. Wszystko po to, by pracownicy sprzedaży mogli skoncentrować się na priorytetowych czynnościach i stać się jeszcze lepszymi doradcami pomagającymi rozwijać biznes naszych klientów.
Wdrożenie Salesforce to przede wszystkim zapewnienie pracownikom topowej technologii, która pomaga zarządzać relacjami z klientem. Przykładowe usprawnienia? Między innymi inteligentne planowanie trasówek, widok klienta 360, czy graficzny pulpit prezentujący poziom realizacji okresowych celów każdego przedstawiciela. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom pracownik sprzedaży ma dostęp do informacji, które pomogą mu zaplanować i przeprowadzić wizytę u klienta.
Pracuję na nowej aplikacji od prawie dwóch miesięcy, a moje pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. Szczególnie spodobała mi się zakładka „Zadania”, która zastąpiła mój tradycyjny notatnik. IvyMobility ma ogromny potencjał, aby wesprzeć PH w jego codziennej pracy i zwiększyć jego efektywność.”
– mówi jeden z naszych Przedstawicieli Handlowych.
Nowy system to także nowa jakość w obszarze komunikacji i obsługi klientów. Zastosowane rozwiązania umożliwiają między innymi automatyczne rejestrowanie zgłoszeń wysyłanych przez klientów popularnymi kanałami jak email, telefon czy formularz internetowy. Co więcej zintegrowany z Salesforce system CTI (Computer Telephony Integration) umożliwia kierowanie połączeń do odpowiednich konsultantów oraz pozwala na odbieranie i wykonywanie połączeń bezpośrednio z karty klienta. To pakiet rozwiązań, który skraca czas oczekiwania naszych klientów na obsługę oraz podnosi jej jakość.
W niespełna rok zespół projektowy opracował koncepcję, przeprowadził budowę rozwiązania oraz jego integrację z istniejącą infrastrukturą IT. Partnerem wdrożeniowym był zespół Salesforce z Londynu, który we współpracy z firmą IVY Mobility z siedzibą w Indiach oraz lokalnym polskim partnerem, firmą Cloudity, zaprojektował i dostarczył oprogramowanie CRM (Customer Relationship Management) oraz aplikację mobilną. Moduł CTI opracowała i wdrożyła firma Cludo.
Koordynowanie tego projektu to naprawdę ciekawe doświadczenie zawodowe i jestem dumny, że udało nam się dostarczyć pakiet rozwiązań na czas. Przez wiele miesięcy pracowaliśmy w wielokulturowym, cross-funkcyjnym zespole złożonym z pracowników Grupy Żywiec, zespołu globalnego HEINEKEN’a oraz kilku dostawców rozwiązań IT m.in. z Londynu oraz Chennai w Indiach. Specyfika projektu wymagała od nas zwinnego podejścia. Musieliśmy wzajemnie zrozumieć różnice kulturowe, odmienny styl pracy i zbudować jeden zespół, który będzie w stanie wdrożyć wszystkie rozwiązania w terminie.
O kolejnych etapach prac projektowych pracownicy Grupy Żywiec byli na bieżąco informowani za pomocą specjalnych vlogów przygotowanych przez na potrzeby naszego wewnętrznego portalu społecznościowego Workplace. Członkowie zespołu projektowego przedstawiali jak Salesforce usprawni pracę poszczególnych działów Grupy Żywiec.
Wdrożenie Salesforce to nie jedyne działanie z zakresu wprowadzania rozwiązań cyfrowych w obszarze sprzedaży w naszej firmie. W 2019 roku wspólnie z firmą COMP stworzyliśmy M/Platform – czyli nowoczesny integrator usług oparty na cyfrowej kasie fiskalnej. Dzięki niemu małe sklepy mogą rozwijać swój biznes w oparciu o dane.