W 2020 roku wychodząc naprzeciw potrzebom naszych Pracowników, zorganizowaliśmy szereg akcji i inicjatyw ułatwiających im łączenie pracy, często zdalnej, z opieką nad dziećmi, które przebywały w domach. Stanowiło to spore wyzwanie, a nasze działania były realną pomocą dla opiekunów w tym trudnym czasie.
Gdy tylko zostały wprowadzone obostrzenia związane z pandemią i rozpoczął się pierwszy lockdown stanęliśmy przed problemem pozostawienia dzieci bez zorganizowanej opieki w szkołach i przedszkolach – to bezprecedensowe wydarzenie spowodowało, że rodzice znaleźli się z dnia na dzień w niezwykle trudnym położeniu. Stanęli oni przed koniecznością zapewnienia maluchom opieki i dodatkowo pogodzenia tego ze swoją pracą, często w zupełnie innych warunkach niż dotychczas.
W momencie, kiedy zaczęła się pandemia, zdecydowaliśmy się na wsparcie dla naszych pracowników-rodziców, no i przede wszystkim dla samych dzieci. Już na przełomie marca i kwietnia zorganizowaliśmy pierwsze zajęcia dla dzieci online. To była nasza akcja otwierająca w ramach Programu Może Ż skierowana do rodziców i dzieci.
– opowiada Agnieszka Górecka, Kierownik działu Rozwoju i Rekrutacji.
W tym samym czasie stworzyliśmy na Workplace, naszej wewnętrznej platformie do komunikacji, grupę dla rodziców Moje Ż z dziećmi, gdzie dzieliliśmy się propozycjami jak kreatywnie bawić się z dziećmi, jak spędzać rodzinnie czas wolny, jak się wspierać oraz co dla dzieci oferują inne firmy i organizacje, bo w tamtym czasie pojawiło się dużo takich inicjatyw.
– dodaje Agnieszka.
Kolejną naszą akcją był Dzień Dziecka online, który odbił się szerokim echem, bo był organizowany dla wszystkich pracowników ze wszystkich lokalizacji. Codziennie był inny temat, inni goście, innego rodzaju aktywności.
Dzień dziecka to nie była jednorazowa akcja – znów zdecydowaliśmy się na cały tydzień animacji z tej okazji, mieliśmy m. in. dzień sportu, czy dzień czekolady. Codziennie przygotowaliśmy tematyczne aktywności dla dzieci, zapraszaliśmy ciekawych gości.
– mówi Agnieszka.
Staraliśmy się, żeby zajęcia miały formę interaktywną, by bardziej angażowały dzieci. Spotkania miały raczej formę warsztatów niż wykładów.
Następną akcją w ramach naszych działań dla dzieci były Mikołajki – aktywność wymagająca od nas dobrej organizacji i logistyki, bo brało w niej udział 200 dzieci z całej Polski, a udział w warsztatach online wymagał przygotowania i rozesłania do rodziców paczek z niezbędnymi materiałami. Dzieci mogły je otworzyć dopiero w dniu wydarzenia, 23 grudnia, co potęgowało świąteczną atmosferę radosnego oczekiwania. W poprzednich latach Mikołajki zazwyczaj wiązały się z wizytą dzieci w pracy rodziców, wkroczeniem w niedostępny na co dzień świat, gdzie przygotowane były dla nich różnego rodzaju atrakcje ale siłą rzeczy było to ograniczone do naszego warszawskiego biura. W tym roku było inaczej, ale dzięki temu w akcji online mogły wziąć udział także dzieci pracowników poszczególnych browarów i sprzedaży.
Na Mikołajki wysłaliśmy rodzicom box prezentowy, w którym znajdowały się elementy do wykonania witraży i bombek choinkowych. Akcję organizowaliśmy tuż przed świętami, 23 grudnia, żeby odciążyć rodziców w czasie świątecznej gorączki.
– opowiada Justyna Malinowska, Specjalista ds. rekrutacji i EB.
Animacje po raz kolejny prowadziliśmy osobno w dwóch grupach wiekowych, każda z nich składała się z części warsztatowej, czyli przygotowywanie ozdób. Później starsze dzieci brały udział w spotkaniu z iluzjonistą, gdzie uczestniczyli w pokazie magii i uczyli się prostych sztuczek, zaś młodsza grupa wiekowa miała zabawy ruchowe i muzyczne z animatorami.
Ostatnia nasza propozycja dla dzieci to były ferie online – zorganizowane w bardzo gorącym okresie świąteczno-noworocznym. I także w tym wypadku zamiast jednorazowego działania przygotowaliśmy tygodniowe zajęcia online dla młodszych dzieci szkolnych – tym razem pod hasłem Świat Eksperymentów. Korzystając z powszechnie dostępnych produktów dzieci tworzyły wulkany, odbijające się jajka, czy popularne masy slime.
Zorganizowaliśmy tą akcję bardzo szybko, bo wszyscy w Polsce późno dowiedzieliśmy się jak tegoroczne ferie będą wyglądać. Ferie online odbywały się w drugim tygodniu ferii, w dwóch grupach wiekowych, trwały 5 dni, po 3 godziny i każdego dnia działo się coś innego. Były to najwyżej ocenione warsztaty z naszych dotychczasowych akcji – rodzicie docenili zaoferowaną przez nas pomoc w opiece nad dziećmi w domu, podkreślali, że jest to potrzebne, a dzieci świetnie się bawiły.
– podsumowuje akcję Justyna.
Wkrótce minie rok odkąd skierowaliśmy naszą ofertę do dzieci i ich rodziców w ramach programu Moje Ż – wszystkie nasze dotychczasowe doświadczenia w tym zakresie pokazują, że była to niezwykle ważna akcja, która w trudnym czasie była bardzo potrzebna i stanowiła realną pomoc dla naszych pracowników i ich rodzin.