Polaryzacja społeczna to dziś jeden z najistotniejszych wyzwań wg Światowego Forum Ekonomicznego. Co ważne, z roku na rok podziały społeczne się pogłębiają, coraz trudniej jest nam nawiązywać relacje z innymi, a skutki pandemii oraz popularność mediów społecznościowych nam tego nie ułatwiają. Co można z tym zrobić?
Doskonałym przykładem kampanii, której celem było przełamywanie barier i budowanie porozumienia ponad podziałami, jest spot Heineken Worlds Apart, który po swojej premierze szybko uzyskał status virala i do dziś jest przytaczany jako przykład na to, że marka może być zaangażowana społecznie. Historia opowiedziana w filmie ukazuje nam grupę obcych sobie ludzi, których celem jest wspólna budowa baru. W trakcie tego zadania okazuje się, że bardzo wiele ich dzieli, ale mimo tych różnic udaje im się skutecznie dokończyć pracę i wspólnie wznieść toast dzięki empatii i wyrozumiałości dla drugiego człowieka.
Piwo jest napojem, które najlepiej smakuje w grupie. Może towarzyszyć nam podczas wielu okazji, a dzięki rosnącej popularności piw bezalkoholowych wcale nie musi zawierać procentów. Właśnie dlatego w misję Grupy HEINEKEN, której Grupa Żywiec jest częścią, na stałe wpisane jest „warzenie radości z bycia razem”. Jednym z naszych celów jest też prowadzenie projektów pozytywnego wpływu społecznego we wszystkich krajach, gdzie prowadzona jest działalności grupy. Od 2023 roku inicjatywy te są realizowane pod wspólnym parasolem kampanii „Worlds Together”.
Nazwa kampanii jest inspirowana opisanym wcześniej spotem Worlds Apart, ale jej zakres tematyczny i geograficzny jest o wiele szerszy. Globalnym partnerem społecznym tego projektu jest Social Gastronomy Movement – organizacja, której misją jest inspirowanie zmian społecznych wykorzystując w tym celu kulinaria.
Kampania wystartowała w ubiegłym roku, a w 2024 roku łącznie odbyło się 15 aktywacji na całym świecie. Grupa Żywiec od początku zaangażowała się w inicjatywę, a więcej na temat lokalnego projektu Dobre Rozmowy x Worlds Together znajdziesz tu.