W Grupie Żywiec wspieramy naszych pracowników w radzeniu sobie z wyzwaniami nie tylko na polu zawodowym, ale i prywatnym. Program wsparcia Moje Ż, który prowadzimy od ponad roku, dziś nabiera jeszcze większego znaczenia.
Żyjemy w świecie, który jest coraz bardziej nieprzewidywalny i w którym coraz częściej przychodzi nam zmagać się z różnymi wyzwaniami nie tylko na szczeblu zawodowym, ale i prywatnym. Odczuwamy to szczególnie teraz w związku z zagrożeniem epidemiologicznym w kraju i w Europie. Wszyscy w ciągu zaledwie kilku dni znaleźliśmy się w zupełnie nowej rzeczywistości. Hasło Ludzie są dla nas najważniejsi w takich czasach nabiera szczególnego znaczenia.
W Grupie Żywiec oferujemy pracownikom program wsparcia, który pomaga uporać się z trudnymi sytuacjami życiowymi, które zdarzają się przecież każdemu z nas. Jak to działa w praktyce?
W ramach programu pracownicy i członkowie ich rodzin mogą w wybrany przez siebie sposób skorzystać z porady eksperta w czterech obszarach:
- Pomoc psychologiczna (m. in. stres, wyczerpanie, przemęczenie, depresja, wypalenie zawodowe, uzależnienie od alkoholu, narkomania, problemy w relacjach z partnerem, problemy wychowawcze i edukacyjne dzieci, zaburzenia psychiczne, sytuacje kryzysowe)
- Pomoc prawna (m. in. kupno i sprzedaż nieruchomości, wynajem, prawo spadkowe, dziedzicznie długów, eksmisja, roszczenia odszkodowawcze i wypadki w pracy)
- Pomoc finansowa (m. in. podatki, deklaracje podatkowe, ulgi i programy rządowe, kredyty hipoteczne, kredyty studenckie, domy i mieszkania komunalne, zadłużenie i kryzysy finansowe)
- Pomoc zdrowotna (m. in. dietetyka, cukrzyca, nadwaga i dieta, trener osobisty, równowaga zawodowo-osobista, przemęczenie)
Każdy z pracowników może skorzystać z 4 form bezpłatnego wsparcia, w zależności od swoich preferencji: infolinii, strony internetowej, aplikacji mobilnej oraz osobistego spotkania. Dostęp do usługi jest całodobowy, 7 dni w tygodniu, zgłoszenia przyjmowane są przez operatorów przeszkolonych w identyfikacji problemów, a umówienie porad następuje najpóźniej w ciągu 48 godzin od kontaktu. W sytuacjach kryzysowych interwencja psychologiczna jest natychmiastowa. Porad w ramach programu udzielają niezależni, wysoko wykwalifikowani specjaliści w swoich dziedzinach, a poradnictwo realizowane jest przez zewnętrzną firmę i podlega pełnemu zachowaniu poufności.
Do dyspozycji naszych pracowników jest serwis internetowy, który poza kontaktem ze specjalistą pozwala na dostęp do setek artykułów tematycznych, testów i kwestionariuszy, które pomagają w określeniu swojej aktualnej sytuacji i problemów wymagających rozwiązania. Poza tym dostępne są aplikacje mobilne w formie chatu oraz teleporady przez dedykowaną infolinię.