W GŻ dbamy o środowisko naturalne – naturalnie więc dołączyliśmy do obchodów Światowego Dnia Środowiska 5 czerwca. Na co dzień na różne sposoby wspieramy ochronę środowiska podejmując działania w ramach strategii Warzymy Lepszy Świat. Postanowiliśmy jednak zrobić coś więcej, by uczcić ten dzień. Specjalnie dla Was sprawdziłem, co się u nas działo podczas Światowego Dnia Środowiska.
W tym roku dołączyliśmy do grona głównych partnerów akcji Zielona Wstążka #DlaPlanety organizowanej przez oddział Programu Środowiskowego Narodów Zjednoczonych (UNEP/GRID-Warszawa). Motyw przewodni tej edycji to Beat Air Pollution. Zapytałem Kamila Mirowskiego, Kierownika ds. Public Affairs, dlaczego i w jaki sposób zaangażowaliśmy się w tę akcję jako firma:
W tym roku skupiliśmy się na czystości powietrza oraz codziennych, zwykłych działaniach dzięki którym dbamy o lepszy klimat. W tego typu akcje angażujemy się, ponieważ chcemy cieszyć się życiem, korzystać z uroków czystego środowiska i upewnić się, że przyszłe pokolenia także będą miały do tego okazję. Zrównoważony rozwój to jeden z priorytetów biznesowych naszej firmy, dlatego działamy także na co dzień. Ograniczamy emisję CO2, dbamy o wodę oraz o miejscowości w których warzymy nasze piwo. Chcemy także uczyć konsumentów, że kupno piwa w butelce zwrotnej to najlepszy wybór dla środowiska. Na tym opiera się nasza strategia Warzymy Lepszy Świat.
Pracownicy GŻ aktywnie włączyli się w działania organizowane w ciągu dnia, jednak warto podkreślić, że w akcję zaangażowali się nie tylko oni. O specjalnych atrakcjach czekających na zwiedzających Muzeum Browaru w Żywcu opowiedziała mi Lidia Dadej, Kierownik Muzeum Browaru w Żywcu:
Staraliśmy się, żeby każdy poczuł klimat tego pięknego dnia. Recepcja zaświeciła się na zielono by przyciągnąć uwagę zwiedzających. Następnie informowaliśmy gości o Światowym Dniu Środowiska i przedstawialiśmy działania ekologiczne prowadzone od lat przez Arcyksiążęcy Browar w Żywcu oraz całą firmę. Zachęcaliśmy ich także do podejmowania Eko-postanowień na specjalnej stronie. Aktywne osoby otrzymały od nas zielone wstążki – symbol akcji oraz torby na puste zwrotne butelki po piwie. Po zwiedzaniu, podczas degustacji piwa w naszym pubie goście mogli także obejrzeć krótki film o efektach działań prośrodowiskowych Grupy Żywiec. Od siebie mogę powiedzieć, że zwiedzający byli bardzo zainteresowani przekazem, a przynajmniej 70 osób podjęło postanowienia.
5 czerwca przed południem w naszym Biurze w Warszawie pojawili się wolontariusze UNEP/GRID, by rozdać naszym pracownikom zielone wstążki i zachęcić ich do podjęcia EKOpostanowień. O reakcjach pracowników opowiedziała mi Oliwia Tran z Działu Spraw Korporacyjnych.
Pracownicy w naszym Biurze w Warszawie dopytywali o co chodzi i chętnie przypinali zielone wstążki. Z dumą chodzili z nimi do końca dnia! Bardzo dobrze wypadły także ekopostanowienia – niektórzy komentowali, że nieświadomie podjęli się ich wcześniej. Jakie EKOpostanowienie podjęłam ja sama? Powiem Wam o dwóch z nich – Nie będę kupować więcej niż potrzebuję oraz Będę przestrzegać zasad segregacji odpadów 😉
Na koniec dnia odbyło się podsumowanie naszej kampanii wewnętrznej WarzyMY Lepszy Świat, w które pokazywaliśmy jak małe, codzienne zachowania mają duży wpływ na środowisko i na nasz biznes. Co czekało na naszych pracowników w Biurze w Warszawie na koniec kampanii? Warsztaty z zrobienia własnego ogródka z ziołami i warzywami. Taka okazja nie zdarza się na co dzień. Bawiliśmy się naprawdę przednio! Zresztą sami zobaczcie jak to wyglądało.
Dlaczego bierzemy udział w tego typu akcjach? Wszyscy chcemy żyć w czystym środowisku i wiemy, że tylko wspólnymi siłami możemy osiągnąć ten cel. Pamiętajcie: bez dobrego klimatu nie ma dobrego piwa.