Jak zgłosić się do opieki medycznej? Co zrobić, gdy zgubiłem kartę wejściową? Takie pytania trafiają do nas bardzo często. Chcąc usprawnić obsługę zapytań pracowników, wprowadziliśmy niedawno do użytku innowacyjne narzędzie. Mowa o…Chatbocie!
Tempo naszego życia nie zwalnia. Rozwój nowych technologii sprawił, że wiele spraw możemy załatwić niezwykle szybko. Czasami wystarczy kilka chwil przy komputerze czy telefonie. Tego samego oczekujemy w pracy np. przy okazji zapytań do działu HR – chcemy, żeby odpowiedź na nasze pytanie została udzielona jak najszybciej.
Jak kontaktowali się z nami pracownicy do tej pory? Przed rozpoczęciem prac nad botem pracownicy mogli skorzystać z infolinii, skrzynki mailowej Serwisu Usług HR lub wybrać spotkanie z nami twarzą w twarz. Jednak na odpowiedź i załatwienie swojej sprawy trzeba było poczekać. Co więcej, przykładowo pracownicy drugiej i trzeciej zmiany w browarach mieli utrudniony kontakt z Serwisem Usług HR w godzinach swojej pracy ze względu na dostępność.
Wiele trafiających do nas pytań powtarza się. Przebudowałyśmy zakładkę „HR dla pracownika” w naszym Serwisie Pracowniczym, gdzie można znaleźć niezbędne informacje na wybrany temat, ale pracownicy oczekiwali łatwiejszego, szybszego i bardziej intuicyjnego narzędzia. Stąd pomysł, by wdrożyć chatbota, który usprawniłby obsługę codziennych zapytań pracowników.
– mówi Dorota Zegarowska, kierująca Działem Administracji Personalnej.
Po analizie i przetargu wybraliśmy firmę Emplocity, która przygotowała dla nas chatbota w postaci dedykowanej naszym potrzebom aplikacji. Nie było to łatwe zadanie, a wdrożenie rozwiązania wymagało poświęcenia dużo czasu na rozmowy bota z testerami, jednak aplikacja, rozwijana od kilku miesięcy, jest już gotowa, by udzielać odpowiedzi pracownikom.
OK, ale o co mogę zapytać bota?
– pytali nas pracownicy Grupy Żywiec.
Jak zalogować się do platformy Mybenefit? Jak zmienić numer rachunku bankowego? Gdzie zgłosić wypadek? Do kogo się zwrócić, gdy zginie karta wejściowa? Komu i jak zgłosić awarię służbowego auta? Jak aplikować w rekrutacji wewnętrznej? Gdzie zrobić badania okresowe? Dzięki zasileniu aplikacji danymi z wielu obszarów nasz wirtualny współpracownik odpowiada na podstawowe pytania i załatwia naprawdę wiele spraw. Parę chwil i już znamy odpowiedź!
Spora część codziennej „pracy” bota odbywa się bez naszej pomocy, jednak jeśli pytanie wykracza poza zakres wiedzy bota jest przekierowywane bezpośrednio do nas i odpowiadamy na nie w ciągu jednego dnia roboczego.