Wspólnie z firmą COMP wprowadzamy nowoczesne technologie cyfrowe w małych sklepach. Robimy to po to aby nasi klienci mogli skutecznie rozwijać swoje sklepy w oparciu o dane oraz aby konsumenci mieli dostęp do atrakcyjnych promocji takich jak w dużych sklepach. Z M/platform korzysta już kilka tysięcy detalistów w całej Polsce.
Dwóch na trzech konsumentów kupuje nasze piwo w małym sklepie. Dlaczego? Bo zwykle cenią sobie bliskość, wygodę i szybkość zakupów. Sklepy te zwyczajowo nazywane były tradycyjnymi bo nie oferowały nowoczesnych rozwiązań sprzedażowych jak większe, centralnie zarządzane sieci. Zwyczajnie nie mieli dostępu do cyfrowych platform będących w posiadaniu dużych sklepów, takich które dostarczają danych o upodobaniach kupujących i dają szybki dostęp do oferty producentów. Postanowiliśmy to zmienić i wesprzeć właścicieli i pracowników w małych sklepach. Bo niby dlaczego nie mieliby korzystać z najnowocześniejszych technologii?
Jeśli chcesz być konkurencyjny w epoce cyfrowej, musisz stawiać klienta i jego potrzeby w centrum
– tak mówi o naszej innowacji nasz prezes Francois-Xavier Mahot.
Obecnie następuje zmiana w zwyczajach zakupowych społeczeństw. To daje trzy duże przewagi małym sklepom typu convenience. To po pierwsze szybkość zakupów, po drugie bliskość od miejsca zamieszkania, a po trzecie jakość obsługi klienta.
Pomysł, jak to zwykle bywa w innowacjach prosty i zarazem genialny, opiera się na urządzeniu fiskalnym z dostępem do Internetu. Zawiązaliśmy partnerstwo z firmą COMP S.A. która jest największym w Polsce producentem kas i urządzeń fiskalnych online. My natomiast posiadaliśmy wiedzę o funkcjonowaniu małych sklepach i potrzebach producenta związanych z rozwojem w tym kanale. Wspólnie stworzyliśmy więc M/Platform czyli nowoczesny integrator usług oparty właśnie na cyfrowej kasie fiskalnej, który umożliwia między innymi uzyskanie ofert promocyjnych bezpośrednio od producentów FMCG oraz daje możliwość skorzystania z wielu atrakcyjnych usług takich jak dostęp do danych o kupujących i zwyczajach i promocjach, które przyciągają do sklepu klientów.
Dzięki usłudze Promo Plus oferowanej przez M/Platform producenci mogą w łatwo kierować ofertę do rozproszonych detalistów, a detaliści mają możliwość zaoferowania swoim klientom produktów w cenach promocyjnych przy równoczesnym utrzymaniu swojej marży na sprzedawanych towarach dzięki refundacjom uzyskiwanym bezpośrednio od producentów. Sklepy mają szansę na wyższe obroty i zyski, bo klienci korzystający choćby z promocji wydają średnio aż 60% więcej podczas zakupów. Obecnie z możliwości systemu korzysta już ponad 6,5 tys. sklepów w całym kraju i codziennie dołączają nowe, podobnie jest z producentami – ostatnio w systemie pojawiły się promocyjne oferty firmy Maspex, odpowiedzialnej m. in. za marki Lubella, Tymbark czy Tiger.
Wcześniej klienci przychodzili po jedną sztukę, dwie. Teraz przychodzą po więcej.
– mówi jedna z właścicielek sklepów korzystających z naszego rozwiązania.
Od kiedy dołączyłam do M/Platform w moim sklepie zwiększyły się obroty. Klienci robią większe zakupy.
– dodaje inny detalista.
Więcej o tym jak działa usługa Promo Plus na M/Platform zobaczysz w filmie:
Cyfrowa rewolucja przez M/Platform to nie jedyny sposób w jaki w Grupie Żywiec wspieramy małe sklepy. Od września 2019 naszym partnerom handlowym prowadzącym własne placówki handlowe oferujemy możliwość dołączenia do akcji Daj butelce drugie Życie czyli systemu zwrotu butelek bez konieczności posiadania paragonu. Dzięki temu rozwiązaniu aż o 20% więcej butelek wraca do sklepów, co pozytywnie wpływa na środowisko, a klienci otrzymują kolejny powód do wizyty w sklepie.