Oto nasza kolejna inicjatywa, która ma zachęcić do oddawania butelek zwrotnych – wyjątkową piosenkę nawiązującą do utworu Moloko skomponował Marcin Macuk.
„Bring it back” robi wrażenie nie tylko za pierwszym razem. Dlatego zapętliliśmy ją aż 25 razy. Dlaczego aż tyle? Bo butelka zwrotna może pokonać drogę z browaru do klienta i z powrotem właśnie tyle razy, zajmuje jej to zazwyczaj około 5 lat, a ilość wytworzonego w ten sposób dwutlenku węgla jest 10-krotnie mniejsza niż w wypadku wykorzystywania szklanych butelek bezzwrotnych.
Dla podkreślenia tego faktu ambasadorowie akcji Monika Brodka, Marcin Dorociński oraz Maciej Musiał wędrują w teledysku z butelkami w jedną i drugą stronę. To jednak nie wszystko – zarówno piosenka jak i teledysk mają palindromową strukturę, która powoduje, że można słuchać i oglądać je zarówno od początku do końca, jak w wspak. W ten sposób jeszcze bardziej podkreślamy drogę butelki zwrotnej w obu kierunkach – do klienta i z powrotem do browaru. W piosence wykorzystane zostały dźwięki butelek oraz przedmioty i sytuacje, które spotykamy w codziennej drodze do sklepu.
Wielka Zwrotka Ż to szereg działań, które mają zachęcić Polaków do oddawania butelek zwrotnych. Wyprodukowaliśmy dedykowane akcji torby z wewnętrznymi kieszeniami ułatwiającymi transport butelek. A co ważniejsze staramy się zlikwidować najpoważniejszą przeszkodę w oddawaniu butelek, czyli konieczność posiadania paragonu – codziennie do naszej akcji dołączają nowe sklepy, a ich aktualną mapę można znaleźć na stronie wielkazwrotkaż.pl. Aby dodatkowo zwrócić uwagę na ten temat odwróciliśmy etykiety Żywca, a teraz przygotowaliśmy wpadającą w ucho, skomponowaną w szczególny sposób piosenkę Bring It back! A to wszystko po to, by ulżyć planecie i przekonać konsumentów, że odpowiedzialne decyzje podejmowane każdego dnia mają wielką moc.