Innowacyjne rozwiązania oparte na big data wdrożone w browarze w Warce zdobyły pierwsze miejsce w dorocznym konkursie Heineken Supply Chain Awards w kategorii Dane i Digitalizacja.
Nagroda „Heineken Supply Chain Award” przyznana Browarowi w Warce jest o tyle istotna, że dotyczy całego łańcucha dostaw Heinekena, co oznacza, że nasze lokalne starania zostały dostrzeżone i docenione globalnie. Zespół Browaru Warka został wybrany jako ten, który ma wypracowywać i pilotażowo testować rozwiązania w digitalu, które będą mogły być skalowane do innych browarów.
Dzięki projektowi Connected Brewery powstają czytelne raporty pokazujące czego dotyczyło najwięcej problemów na danej linii w różnych ujęciach czasu – dziennym, tygodniowym, miesięcznym. Często okazuje się, że regularne, drobne przestoje są poważniejszym problemem niż jedna, duża awaria. Dzięki dokładnej wiedzy o tym, która maszyna, a nawet która jej część, generuje problemy, możemy w łatwy sposób decydować, czym należy zająć się w pierwszej kolejności. Eliminacja problemu powodującego największe przestoje z miejsca poprawia wydajność linii, powoduje że proces jest bardziej płynny i, co równie ważne, praca jest spokojniejsza i bardziej komfortowa.
Sukcesywnie pracujemy w ten sposób nad kolejnymi problemami, i następnymi… Z czasem skala problemów, którymi się zajmujemy maleje, my zamiast reagować na zaistniałe sytuacje możemy zająć się prewencją, a cała linia pracuje płynnie – do takiej wizji zmierzamy.
– mówi Tomasz Stryczek, Kierownik Działu Rozlewu w Browarze w Warce, odpowiedzialny za wdrożenie projektu.
Ta nagroda to wspólny sukces wszystkich osób zaangażowanych w projekt. Chciałbym podziękować całemu zespołowi, który swoją ciężką pracą i codziennymi wysiłkami doprowadził do naszego zwycięstwa w Supply Chain Awards!
– komentuje nagrodę Krzysztof Żyrek, Dyrektor browaru w Warce.