Marka Heineken ma już 150 lat! Celebruje tę rocznicę w nietypowy sposób podkreślając, że piwo to znacznie więcej niż tylko nazwa.
Nowa kampania reklamowa Heinekena „150 years of good times” jest inspirowana słowami Freddy’ego Heinekena: „Nie sprzedaję piwa, sprzedaję gezelligheid”. Ten nieprzetłumaczalny wprost holenderski zwrot oznacza dobrą zabawę, przyjazną atmosferę, coś fajnego i dobrego.
To ukłon w stronę konsumentów na całym świecie, którzy czasem przekręcają nazwę marki, ale nie zmienia to faktu, że uwielbiają czas spędzany z przyjaciółmi nad kuflem tego wyjątkowego piwa. Heniken, Hajneken, Heniek, ten zielony? Nieważne! Nic nie przekreśla tego, co najważniejsze – wspólnego czasu, radości, celebrowania, budowania najwspanialszych wspomnień. Zamiast więc głowić się nad poprawnym zapisem nazwy warto sięgnąć po zieloną butelkę ozdobioną gwiazdą i spędzić trochę czasu z ludźmi, którzy są dla nas ważni!
Z otwartością, a wręcz radością, podchodzimy do tego, w jaki sposób konsumenci odnoszą się do Heinekena – jakie nadają mu ksywki, jak zapisują nazwę marki czy w jaki sposób lubią pić nasze piwo, bo wiemy, że to tak naprawdę nie ma znaczenia.
– mówi Bram Westenbrink, globalny dyrektor marki Heineken.
W ciągu 150 lat naszej historii nauczyliśmy się, że dobra zabawa nie polega na robieniu wszystkiego dobrze, tylko na właściwym miejscu, czasie i towarzystwie w jakim przyszło nam pić piwo. Definicja dobrej zabawy mogła się zmienić na przestrzeni lat lub może wyglądać inaczej w każdym ze 192 krajów, gdzie sprzedawany jest Heineken, ale potrzeba dobrej zabawy jest uniwersalna i niezmienna jak nasze piwo. Ta kampania to celebracja powszechnego doświadczenia radości jaką przynoszą przyjaciele i życie towarzyskie.
– dodaje Bram.
Na potrzeby kampanii, we współpracy z dr Chrisem Bauerem z Goldsmith University of London, został stworzony Indeks Dobrej Zabawy (Good Time Index), który ocenia wkład Heinekena w generowanie warunków sprzyjających właśnie dobrej zabawie! Indeks wyróżnia 5 kluczowych obszarów, od których zależy przyjemne spędzanie czasu podkreślając w ten sposób uniwersalny, niezależny od lokalizacji i kultury, charakter tych elementów oraz fakt, że dobra zabawa leży po prostu w ludzkiej naturze.
Wśród 5 kluczowych obszarów znalazły się:
- otwarty umysł pozwalający na nowe doświadczenia oraz odnalezienie nici porozumienia z ludźmi o różnych od naszych doświadczeniach,
- poczucie celu i sensu dające nam odwagę do angażowania się w działania, które są dla nas ważne,
- życiowa równowaga, która pozwala nadać priorytet rozrywce i odpoczynkowi,
- utrzymywanie kontaktów towarzyskich, które pozwala nam być w pełni sobą i rozwijać się,
- celebracja niezwykłych momentów, bo wyjątkowe wspomnienia tworzą się w zaskakujących okolicznościach i chwilach, kiedy się tego nie spodziewamy.
Dowodem tego, jest to, że aż 88% konsumentów pytanych o dobrą zabawę mówi, że ich najlepsze wspomnienia związane są z niespodziewanymi zdarzeniami w trakcie imprez czy spotkań ze znajomymi, a 78% uważa, że to ważne aby mieć przyjaciół i spotykać ludzi o innych poglądach niż własne.
Centralnym elementem kampanii są zabawne, pozytywne spoty, w których widać jak konsumenci na całym świecie, w różnych okolicznościach, łączą czas spędzany z przyjaciółmi i bliskimi z piwem Heineken. I nawet jeśli wymowa czy zapis nazwy nie są wówczas poprawne, to nie ma znaczenia, bo liczy się to co możemy przeżywać i jakie wspomnienia budować w takich momentach! Na zdrowie!
No i no na cytrynke