Podczas wydarzeń, które sponsorujemy coraz częściej możecie spotkać rozwiązania #lesswaste! Przykład? Kubki wielokrotnego użytku, w których nasze piwo serwowane było w ubiegłym roku podczas trasy koncertowej Męskie Granie, czy Orange Warsaw Festival.
Doskonale rozumiemy, że nasze działania na rzecz zmniejszenia ilości produkowanych odpadów mają znaczenie. Dlatego pijąc nasze piwo podczas wydarzeń i festiwali, coraz częściej macie okazję korzystać z kubków, które wprawdzie ze względów bezpieczeństwa są wykonane z plastiku, jednak są przez nas używane wielokrotnie. Tak długo, jak to tylko jest możliwe.
W ubiegłym roku nasze piwa serwowane były w kubkach wielokrotnego użytku podczas każdego koncertu w ramach trasy Męskie Granie, której wyłącznym sponsorem jest marka Żywiec, a także podczas Orange Warsaw Festival. W trakcie Openera serwowaliśmy też w ten sposób Heinekena 3. Po każdym użyciu plastikowe kubki są starannie czyszczone, tak by zawsze pozostawały higieniczne i bezpieczne, a potem wykorzystywane podczas kolejnego wydarzenia. Dzięki temu ilość odpadów, a także zużytej wody i energii zostaje ograniczona, a do atmosfery trafia mniej dwutlenku węgla.
Jak to wszystko działa? To proste! Kiedy kupujesz piwo np. podczas Męskiego Grania pobierana jest kaucja w wysokości 3 złotych. Po kolejne piwo przychodzisz z własnym kubkiem – dostajesz nowy, jeśli kupujesz kolejne piwo lub zwracamy ci kaucję. Podczas całej trasy Męskie Granie trafiło do nas z powrotem aż 98% plastikowych kubków, a zaledwie 2% pozostało w rękach kupujących, z czego część pewnie stanowi pamiątkę dla uczestników wydarzeń 😉
Inne przykłady naszych działań realizowanych zgodnie z zasadami gospodarki obiegu zamkniętego oraz less waste? Podczas trasy Męskie Granie zadbaliśmy o dostęp do wody pitnej z cystern, by ograniczyć liczbę zużytych jednorazowych, plastikowych butelek, a także zastąpiliśmy plastikowe słomki na takie wykonane z prawdziwej słomy. Zachęcamy też do tego, żeby dawać butelkom drugie Ż. Niedawno wystartowała akcja marki Żywiec – Wielka Zwrotka Ż , której celem jest pokazanie konsumentom, że oddawanie butelek jest po prostu fajnym nawykiem, opłacalnym i korzystnym dla środowiska. Jest to część naszej kampanii Daj butelce drugie Ż, w której biorą udział wszystkie marki GŻ dostępne w butelkach zwrotnych.