Kończący się rok był dla nas czasem odważnych decyzji, intensywnego rozwoju oraz nowych edycji znanych i lubianych przedsięwzięć. Zobaczcie, co działo się w GŻ w 2019 roku.
W tym roku po raz kolejny zaskoczyliśmy nowymi smakami i jako pierwsza firma na rynku zaproponowaliśmy konsumentom bezalkoholowe specjalności. W Strefie Zero pojawiły się Żywiec Białe 0,0% oraz Żywiec Sesyjne IPA 0,0%. Jeśli chodzi o radlery swój debiut miał pierwszy wariant przygotowywany na bazie ciemnego piwa – Warka Radler 0,0% Ciemne Cytrynowe. Do naszej oferty produktów dołączyły też Desperados Mojito oraz nowa specjalność z Żywieckiej Szkoły Piwowarskiej – Żywiec Belgijskie Ale. Jednym z najważniejszych wydarzeń roku 2019 był niewątpliwie zakup Browaru Namysłów Sp. z o.o.. Marki Browaru Namysłów doskonale uzupełniły nasze portfolio w najszybciej rosnącym segmencie piw regionalnych.
Działo się też w obszarze logistyki. Tuż przed Majówką działalność rozpoczęło nowe Centrum Dystrybucji w Elblągu, którego zadaniem jest zapewnienie lepszej dostępności produktów i bardziej efektywnej obsługi logistycznej klientów z północy Polski. W 2019 roku uruchomiliśmy też pierwszy w Polsce program lojalnościowy dla kierowców pod nazwą KIERUNEK Ż. To rozwiązanie przygotowane specjalnie dla kierowców zawodowych, gdzie za każdy kilometr transportu wykonywanego na rzecz Grupy Żywiec, zdobywają punkty, które wymieniają na atrakcyjne nagrody.
Cyfrowe rozwiązania w obszarze sprzedaży? W 2019 roku w GŻ wdrożono pakiet rozwiązań zbudowanych na technologii chmurowej salesforce. Wszystko po to, by pracownicy sprzedaży mogli skoncentrować się na priorytetowych czynnościach i stać się jeszcze lepszymi doradcami pomagającymi rozwijać biznes naszych klientów.
„Życzymy Sobie i Wam…” – ten utwór nuciliśmy przez całe lato. Singiel promował jubileuszową, dziesiątą edycję trasy koncertowej Męskie Granie. Zwiększona w tym roku pula biletów rozeszła się błyskawicznie! Publiczność bawiła się wyśmienicie, a artyści dali z siebie wszystko podczas 6 koncertów w największych polskich miastach i dwudniowego finału w Żywcu. Ostatni koncert mieliście okazję oglądać na żywo dzięki transmisji online, a w połowie listopada ukazało się 2-płytowe podsumowanie tegorocznej trasy.
W mijającym roku otrzymaliśmy też szereg nagród branżowych. Zostaliśmy docenieni podczas konkursu Effie Poland – otrzymaliśmy prestiżowy tytuł najbardziej efektywnej firmy dwudziestolecia Effie Poland, a także Złoto i Grand Prix w kategorii long term za kampanię Chce się Ż. Doceniony zostały także zespół pracujący na co dzień w Muzeum Browaru w Żywcu. Nasze Muzeum otrzymało tytuł Turystyczny Produkt Roku 2019. To nie wszystko…wyróżnienie w konkursie HR Dream Team otrzymał projekt „SHE Day dzień bezpieczeństwa w Grupie Żywiec”.
Co jeszcze działo się w 2019? Warzyliśmy lepszy świat! Jak? Dołączyliśmy do Koalicji 5 Frakcji zajmującej się działaniami edukacyjnymi związanymi z sortowaniem odpadów. Zaangażowaliśmy się też w obchody Światowego Dnia Środowiska. Działając we współpracy z UNEP/GRID w Polsce, edukowaliśmy naszych pracowników i konsumentów w ramach akcji Zielona Wstążka #dlaPlanety. W tym roku ruszyła również nasza akcja Daj Butelce Drugie Życie, której celem jest ułatwienie konsumentom oddawania butelek zwrotnych, by jak najmniejszy ich odsetek trafiał do śmietnika. Nasze butelki można zwracać bez paragonu już w ponad 6 tys. sklepów na terenie całego kraju! Pod koniec roku zorganizowaliśmy też Świąteczną Zwrotkę Ż, w ramach której mieszkańcy Żywca mogli oddawać nasze butelki zwrotne bez paragonu w specjalnej strefie na żywieckim rynku. Kampania tak bardzo zmobilizowała mieszkańców, że w sumie w ciągu 10 dni oddali aż 6800 butelek! Każda oddana butelka to 1 zł na posadzenie drzew tlenowych na terenie miasta.
By dostarczyć rodzicom wiedzę i wsparcie w zapobieganiu przedwczesnej inicjacji alkoholowej nastolatków, stworzyliśmy serię podcastów i wideo w ramach nowej odsłony kampanii Trzymaj Pion. W naszą kampanię zaangażowała się aktorka i mama Paulina Holtz, dziennikarz i prezenter telewizyjny Maciej Dowbor oraz ambasadorki i ekspertki – psycholog dr Aleksandra Piotrowska oraz socjolog i blogerka Natalia „Nishka” Tur.
Teraz pozostaje nam czekać na to, co przyniesie rok 2020! Jedno jest już pewne – zmieniamy siedzibę naszego warszawskiego biura. Przenosimy się do najbardziej piwnej dzielnicy Warszawy. Jesienią 2020 czeka nas przeprowadzka do Browarów Warszawskich, gdzie powstało piwo Królewskie.